אז סגרתם עם משרד פרסום אשר יכין לכם את המיתוג של המוצר או החברה שלכם, בנה לכם אתר, ערך לכם מערך שיווקי ואפילו בונה לכם את הרשתות החברתיות שלכם

אבל זה לא עובד

אפילו שאמרתם לו שהצבע צריך להיות כחול והכפתור באתר צריך להיות הצד הזה ולא שם ושאתם רוצים את התמונות האלו ולא את מה שהוא בחר ושאפילו אחות שלכם אמרה שמה שאתם חושבים הרבה יותר יפה

אז כנראה שמשרד הפרסום הזה ממש לא טוב וצריך להחליף אותו נכון?THL

אז התשובה היא כמובן לא ולא גדול

רוב המקרים בהם פרויקט נופל או לא מצליח היא בעצם אשמת הלקוח אשר חושב שהוא בנוסף להיותו מנהל, מנכ"ל ובעלים הוא גם משרד הפרסום האיש קריאיטיב המעצב ואיש השיווק החזותי וכמובן מעצב האתרים ואיש התוכן ומשרד הפרסום הוא בעצם משרד ביצועים שאמור לעשות את מה שהוא מדמיין וחושב שהוא הנכון וכאן חברים בדיוק מתחילים הבעיות

אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מבריקים בתחום שלכם אבל כנראה שבפרסום ועיצוב אתם לא כל כך חזקים ובגלל זה לקחתם משרד פרסום שיבצע את העבודה שלכם וייתן לכם יעוץ על מנת לגרם לחשיפה ודחיפה של המוצר שלכם להצלחה בפגישה הראשונה אתם יוצאים עם חלומות ורודים של הצלחה ואיך אתם יודעים שזה יראה ואז שהמשרד מציג לכם את התכנים אתם צועקים ואומרים שזה ממש לא הכיוון ואתם חשבתם על כאלה ואחרים וכמובן בכדי שהמשרד לא יאבד לקוח הוא מנסה שוב ושוב ולבסוף הוא עושה בדיוק כמו שביקשתם ואז מגיע יום ההשקה ואז כלום זה לא עובד ישנה הדרדרות אין הצלחה בפרסום ויש מלא תגובות לא נעימות מכל מני גורמים ואז בעצבים אתם מחליפים משרד ושוב הכל מהתחלה וחוזר חלילה

מחקרים רבים מראים כי כאשר נתנו יד חופשית למשרד הפרסום לעבודה רמת היצירתיות עלתה התוכן נבנה נכון וכמובן זה מבלי לדבר על העיצוב והמיתוג שהיו ברוב המקרים להצלחה מסחררת והפכו לפרויקטים שסטודנטים למדו עליהם לבסוף

וכל זה בזכות הבנה מלאה של הלקוח כי כל אחד צריך לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב ואם הוא לא יודע אז שישכור את שירותיו של אחד שיודע.

ברוב המקרים בהם הפרסום "לא עבד" נמצא מנהל או בעלים שיודע כי הוא מבין הכי טוב את המוצר שלו וכמובן המסקנה היא שהוא יודע גם איך הוא צריך להיות מפורסם וממותג וכאן מתחילות הטעויות משרד הפרסום רואה את הדברים אחרת בדרך כלל הוא עובד לפי הבנת קהל היעד והדרך לפרסם לו הדרך לדבר אליו בצורה הכי ברורה וקליטה ובערוצים הנכונים עם מקסימים אחוזי המרה ומקסימום חשיפה אפילו שהבעלים לא חושב שזה לטעמו אבל ברגע שמשרד הפרסום מרגיש מאוים על ידי הלקוח (בדרך כלל בפעם השלישית של ההצגה) שהוא הולך להפסיד את הקמפיין בגלל שהוא עקשן על הדרך הנכונה לפרסום אין לו ברירה והא עושה את מה שהלקוח מבקש ובעצם פוגע המותג עצמו בדרך כלל משרד הפרסום מתעקש פעם פעמים ואז ניכנע ישנם משרדים אשר באופן נדיר מזהירים את הלקוח במשפטים הבאים "תראה זה לא יהיה טוב" אנחנו לא חושבים שזה יעבוד" ומסיימים ב- "אבל נעשה מה שאתה מבקש" זו בעצם נורה אדומה שצריכה להידלק לכם ולהבין שזה הזמן להוריד את האגו ולתת לאדם המקצועי לטפל בכם הרי אם תהיה לכם בעיה רפואית חמורה אתם לא תנסו לטפל בה בעצמכם אתם תכלו לרופא אז גם במקרה זה תנו לאנשי מקצוע לבצע את העבודה בכדי שהמותג שלכם יחיה בצורה נכונה ובסביבה נכונה ויצליח להתפתח

אז זיכרו לפי הפגישה עם משרד הפרסום

לא לתת לאגו שלכם להפריע

לתת למשרד הפרסום לעשות את מה שהוא יודע

לא לנצל את זה שאתם המעסיקים של משרד הפרסום וללחוץ אותו לקיר

לזכור תמיד שכל פעם שאתם משנים הצעה של משרד הפרסום אתם יכולים לפגוע בעסק

התערבות לא נכונה = פגיעה בעסק = ירידת רווחים

אז בפעם הבאה שאתם מתחילים עבודה עם משרד פרסום פשוט תקשיבו להם