מיתוג
kb_mu
Untitled-2-copy
Art-Book-MockUp-PSD
mokup_pb

מיתוג חכם

שוק המוצרים במדינת ישראל ממשיך לפרוח ועימו גם התחרותיות המתפתחת בכל ענף אפשרי. הקניין הישראלי אוהב לרכוש ולחתום על החשבונית של כרטיס האשראי, אך בכדי לגרום לו לעשות כך הוא זקוק לתמריצים. לכאן נכנסת לתמונה חברת WHITE OX על ידי מיתוג חכם, כל מוצר אפשרי שקיים בן אם מוחשי או בן אם מופשט, חייב בהחלט למתג את עצמו בכדי לנצח בתחרות.

מהו בעצם מיתוג?

יצירת מיתוג הוא תהליך מאוד מורכב הכולל ראשית כל את הצורך למחקר על המוצר הספציפי, יש צורך לבחון את כל הפרמטרים של המוצר בשוק, כולל את העבר שלו. לאחר מכן חשוב לבדוק מיהו קהל היעד של המוצר, יתכן כי יש לו מספר קהלים. לכל מוצר יש צרכים להם הוא זקוק בכדי ליצור את המותג, לדוגמא מיתוג של בגדים יצריך דוגמנים שמייצגים את המוצר בצורה הטובה ביותר. המוצר שלנו זקוק גם לעיצוב מסרים בולטים שיוכלו להגיע לקהל היעד, זאת ניתן לעשות על ידי פרסום חזק דרך תקשורת חזותית בטלוויזיה, אתר אינטרנט, פייסבוק, מצגות, שלטי חוצות, עיתונות ועוד. אין ספק שבכדי ליצור מיתוג נכון יש צורך בניתוח שיווקי נכון ופרסום נכון אך לפני הכל יש לבנות שפה שיווקית/פרסומית למוצר או בשפה המקצועית ספר מותג .

ספר מותג

חברות רבות כיום מציעות מיתג או מיתוג מחדש שנסביר אותו כאן בהמשך אבל לא ניתן לבנות בנין ללא יסודות חזקים וטובים אשר יחזיקו את המגדל לאורך זמן וזאת ניתן לבצע בעזרת ספר מותג. ספר המותג כמו ספר חוקים מכיל בתוכו את כל חוקי המותג השפה הפרסומית והשיווקית בה מדבר המותג וחוקים כליים כמו לוגו צבע פונט ותבניות כלליות שבהם נשתמש בכדי לבנות את כל התהליך השיווקי של המוצר בו נגדיר איך המיתוג שלנו יראה ולמה איך הוא ידבר ללקוחות שלנו ובאיזו צורה הוא ישדר את המסר וימכור את מוצר שלנו בצורה הטובה ביותר ולכן לא מספיק שיהיה לנו לוגו מסודר אלה שפה פרסומית וספר מותג שמכיל את הכל יחד כך שגם בעתיד ברגע שנצרה ליצור משהוא חדש יהיו לנו קוים מנחים שלפיהם נוכל לעבוד בצורה המהירה והטובה ביותר לא משנה מי בעל המקצוע שאנו נעבוד אתו

אז איך עושים מיתוג?

עיצוב דעתו של הלקוח חייבת להיבנות על ידי עבודה קשה של חברת הפרסום, WHITE OX מובילה את הלקוחות שלה יד ביד עד ההצלחה. עיצוב מותג לא נעשה בין לילה, אלא מצריך מספר שלבים בכדי לגרום למוצר להיות מותג. תקשורת חזותית אמורה לכבוש את עיני הלקוחות הפוטנציאליים, על ידי מגוון אפשרויות כגון בנית לוגו בולט עם נוכחות שתאפשר ללקוח לזהות וכמובן לזכור, על ידי סימן מובהק שמזוהה עם המוצר. חברות מסוימות מבדילות את עצמן על ידי צבע בולט ושונה מהצבעים עימם משחקים חברות המתחרות בהן. חשוב מאוד לעשות בידול על ידי עיצוב שונה וכמובן בנית לוגו שימשוך את קהל היעד אל המוצר בנית שפה שיווקית מסודרת על פי קבוצות ענין בנית חוקים עצובים וכמובן חוקי תוכן וסלוגנים שונים אשר יובילו את המותג שלנו קידמה לצריבה מושלמת בתת המודע של הלקוח שלנו .

מיתוג מחדש

קורה כי מוצר מסוים מקבל תדמית לא רצויה וחייב מיתוג מחדש, משמע מיתוג חדש למוצר קיים אשר מוכר על ידי קהל הנמענים. על כן, חשוב להמתין כאשר יוצרים מיתוג מחדש ולא ישירות לאחר הפגיעה התדמיתית. יש לתת לנמענים לשכוח את העבר של המוצר ואז להתחיל למתג אותו על ידי בנית לוגו חדש, פרסום בכל המדיה ואמצעי התקשורת ושימוש חזק של תקשורת חזותית. מיתוג מחדש מורכב יותר ממיתוג מוצר חדש. בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר תזדקקו לחברת פרסום חזקה ומובילה וליועץ אסטרטגי פרסומי, שינקו ממנו את התדמית הישנה ויבנו לו תדמית חיובית.